Mate
Masie “Ik begrijp”.
Het is vandaag Wukuada 3 februari 13016, de deitie die ons vandaag assisteert is Sebek.
Vandaag geef ik een korte introductie over Mate Masie
(mah-teh’mah-see’-eh), Mathematics oftewel Wiskunde. In deze blog zal ik met
jullie delen wat ik over wiskunde denk, hoe ik wiskunde zie en benader. In mijn
volgende blog zal ik dieper in gaan op de oorsprong van wiskunde, hoe onze Afrikaanse
voorouders wiskunde op een spirituele manier benaderden en toepasten in hun
dagelijkse leven. Om een beeld te kunnen vormen zal ik gebruik maken van Oud
Egyptische (Khemetic) & Adinkra Symbolen. Mijn streven is om regelmatig een
symbool te analyseren. Vandaag heb ik in
het bijzonder gekozen voor Mate Masie, dit betekent letterlijk “lk begrijp” . Metaforisch betekent dit Ik heb
het gehoord en zal het onthouden. Dit past erg goed bij het onderwerp, wiskunde
draait immers om het begrijpen. Begrijp
je iets niet, is het onmogelijk om hetgeen te reproduceren.
Analyse Mate Masi Symbool
De Mate Masi is een twee dimensionale symbool. Het is mogelijk om dit object vier keer te draaien. Hierdoor is de rotatiesymmetrie een orde van 4. En bestaat de spiegelsymmetrie uit 4 symmetrisch assen.
Analyse Mate Masi Symbool
De Mate Masi is een twee dimensionale symbool. Het is mogelijk om dit object vier keer te draaien. Hierdoor is de rotatiesymmetrie een orde van 4. En bestaat de spiegelsymmetrie uit 4 symmetrisch assen.
Wiskunde
is voor mij het geschrift van spiritualiteit. Het onzichtbare dat middels, evolutie, tijd en vooral geduld steeds zichtbaarder en voelbaarder wordt.
Wat is Wiskunde?
Als je het mij zou vragen zou ik zeggen dat Wiskunde een intellectuele
en wetenschappelijk gereedschap is, dat
door onze Afrikaanse voorouders is ontworpen. Het doel hiervan was om op een
systematische manier de natuur te leren kennen, bestuderen en te begrijpen.
Voor de wiskundigen onder ons, is het algemeen bekend dat
wiskunde onderverdeeld is in verschillende takken. Wanneer je deze takken op
basis van alle zintuigen bestudeert, kom je er gauw achter dat deze takken corresponderen
met aspecten uit de natuur.
Wiskundige Tak
|
Aspect van de Natuur
|
Rekenkunde
|
Energie/Materie
|
Algebra
|
Energie/Materie
|
Meetkunde
|
Ruimte/Vacuüm
|
Calculus
|
Tijd/Bestaan
|
Rekenkunde: bewerkingen
die op getallen worden uitgevoerd: haakjes,
machtsverheffen, worteltrekken, vermenigvuldigen, delen ,optellen en aftrekken.
Om prioriteiten te kunnen stellen
achterhaal ik wat ik wel en niet nodig heb! Het leven is wikken en wegen Hoeveelheden /Materie
Algebra: Het bestuderen van formules, vergelijkingen,
letters en cijfers vervolledigen . Het
woordje algebra is afkomstig van het Arabische woord Al-Djabr , wat hereniging
betekent. Het bewerken van rekenkundige toepassingen tot een verzameling die
leiden tot een lichaam. Ik zie door de
bomen het bos niet meer. Om het bos
tevoorschijn te toveren zal ik uit deze chaos, orde scheppen en structuur creëren. Structuren/Materie/Energie
Meetkunde/ Geometrie:
Het bestuderen en meten van de natuur, de aarde, het bepalen van afmetingen,
vormen, relatieve positie van figuren en ruimtelijke inzicht. Om te kunnen creëren zal ik kennis moeten
vergaren over de omgeving, inzichten moeten krijgen….. ruimtelijke inzicht. Ruimte/Vacuüm
Calculus: Het bestuderen van veranderingen over tijd. Hoeveel tijd heb ik nodig om hetgeen te
manifesteren? Wat vertelde tijd mij? Tijd/Bestaan/Verandering
With love & Light ~Maabena~
Ik hoop dat deze post de lezer zal motiveren om wiskunde op een
dynamische in plaats van een statische manier te benaderen. Het spirituele
aspect niet achterwegen te laten, je er bewust van te blijven dat cijfers en
letters een bewustzijn dragen, energieën vertegenwoordigen dat zich door de veranderingen in de 'oorspronkelijke' aggregatie toestand manifesteert aan materie. Dit maakt wiskunde leuk en zal je steeds een stapje
dichterbij Mati Masi brengen.
With love & Light ~Maabena~
Geen opmerkingen:
Een reactie posten